Kasvutarina

Kulunut vuosi on ollut rankka ja haastava, mutta myös äärimmäisen antoisa. Siihen on sisältynyt välien rikkoutumista, äärimmäistä turhautumista, suurta epävarmuutta ja vakavaa sairautta. Paljon pelkoa, ahdistusta ja pettymystä. Kovaa suorittamista, puhdasta selviytymistä ja sinnittelemistä seuraavaan hetkeen. 


Kasvukipujen lisäksi vuoteeni on sisältynyt uskomaton määrä uusia mahdollisuuksia, erilaisia kokemuksia ja itseni voittamisia. Olen saanut vuoden aikana tutustua sellaisiin ihmisiin, jollaisia en uskonut olevan edes mahdollista olla olemassa. Olen oppinut, että välien rikkoutumisen ja riitojen jälkeenkin on mahdollista vielä sopia ja rakentaa entistä parempaa sekä syvempää ystävyyttä. Olen myös oivaltanut, etteivät kaikki ansaitse toista mahdollisuutta, eikä sekään ole maailmanloppu. Lisäksi olen ymmärtänyt, että väsyneenä ei kannata pohtia syntyjä syviä, vaan siirtää ne suosiolla toiseen ajankohtaan. 

Kuluneena vuotena olenkin saanut siis kokea suurta toivoa, uskomattomia onnistumisen kokemuksia ja erilaisten pienien suurien pelkojen voittamisia. Kaiken kokemani jälkeen minulla on tästä vuodesta paljon muistoja, joita en halua unohtaa. Kokemuksia, joiden tarkoitusta en välttämättä vielä täysin edes ymmärrä. Oivalluksia, jotka auttavat minua pysymään kokonaisena tulevissakin elämän myrskyissä menneisyyttä taidokkaammin. 

Tahdon vielä lopuksi toivottaa jokaiselle blogiani lukevalle 
taianomaisia hetkiä tulevaan vuoteen! 

4 kommenttia:

  1. Ihana sinä. <3 Tuut aina tästä mieleen: "Elämä on varjoa ja valoa Joskus se kyyneliin tiristää Silloin kun itkun kaulukset Kurkkua kiristää Elämä on sekoitus onnea Ja surullisia vaiheita Meil on täydellinen elämä Täynnä laulun aiheita Meil on täydellinen elämä" Sopinee tähänkin nämä sanat. Halimuru ja ihanaa uutta vuotta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Liikutuin kommentistasi <3 Kiitos, itsekin olet varsin ihana! Paljon haleja ja iloisia päiviä tulevaan vuoteesi Tiu! (Ehkäpä tämä on myös vuosi, jolloin tapaamme!)

      Poista
  2. Hieno kuva! On totta, että väsyneenä ei kannata liikoja pohtia. Kriisissä ei myöskään kannata tehdä suuria ratkaisuja (minua on aikoinaan neuvottu ja olen neuvon hyväksi havainnut :-)). Luovaa ja hyvää vuotta 2016 sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Ninnu! Totta puhut - kriisissä ei myöskään pidä tehdä ratkaisuja, vaan odottaa tasaisempia oloja ja tiloja :)

      Luovaa, inspiroivaa ja ihanaa vuotta sinullekin :)

      Poista

Jokainen ajatus on tärkeä ♥